DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İleri Karar Verme Süreci
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 325
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Öğrencilere iş hayatında etkin ve başarılı kararlar alabilmelerini sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Karar verme süreçleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir.
  • İmalat ve hizmet sektöründeki çeşitli karar verme problemlerini modelleyebileceklerdir.
  • Belirsizlik içeren problemler karşısında başarılı kararlar verebileceklerdir.
  • Grup karar verme süreçlerini etkin şeklide yürütebileceklerdir.
  • Çok kriterli problemlere çözüm getirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, iş dünyasında birçok farklı hedef barındıran ve belirsizlik içeren durumlarda, bireysel olarak veya grup halinde etkin ve başarılı bir şekilde karar alınması için kullanılan teknikleri öğretmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İyi ve Etkin Kararı Tanımlama
2 Kurumlarda Verilen Kararlar
3 Belirsizlik Durumlarında Karar Verme Bölüm 12 - Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Twelfth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, ISBN-13: 978-0132752008
4 Karar Ağaçları Bölüm 2 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives, Gomes, M.I, Martins, N.C, CRC Press. ISBN: 978-0-367-44074-9
5 Çok Nitelikli Fayda Teorisi Bölüm 2 ve 3 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives
6 Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: ELECTRE Bölüm 4 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives
7 Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: AHP Bölüm 5 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives
8 Çok Kriterli Karar Verme Modelleri: TOPSIS Bölüm 6 - Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives
9 Çok Hedefli Karar Problemlerinin Modellenmesi: Hedef Programlama Bölüm 12 - Introduction to Management Science
10 Oyun Teorisi Modül E - Bölüm 12 - Introduction to Management Science
11 Karar Vermede Yardımcı Araçlar
12 Karar Vermede Yardımcı Araçlar
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
  • Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Twelfth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, ISBN-13: 978-0132752008
  • Mathematical Models for Decision Making with Multiple Perspectives, Gomes, M.I, Martins, N.C, (2022). CRC Press.
    ISBN: 978-0-367-44074-9 (hbk) ISBN: 978-1-032-16845-6 (pbk) ISBN: 978-1-003-01515-4 (ebk)
    DOI: 10.1201/9781003015154
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
40
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

X
2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

X
3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

X
10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest